Edzésprogram

U12 korosztály - SZERDA


Bemelegítés

A) Körzések (kar,csípő,térd,boka) Minden testrész esetén 3 kört kell mindkét irányban csinálni!
B) Helyben futás 20 mp-ig
C) Magas térdemelés 20db
D) Sarokemelés 20db
E) Terpesz-zár szökdelés fej fölötti tapssal 20db
F) Indián szökdelés helyben 20db


Labdás ügyességfejlesztés

2. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Törökülés

Labdavezetés az ujjvégekkel, test mellől a kar kinyújtásával egyre távolabb a testtől oldalra és vissza
/ismétlésszám: 10 oda-vissza kezenként/


3. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Törökülés

Labdavezetés az ujjvégekkel, test előtt a kar kinyújtásával egyre távolabb a testtől előre és vissza hátra
/ismétlésszám: 10 oda-vissza kezenként/


4. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Törökülés

Labdavezetés az ujjvégekkel, test előtt a kar kinyújtásával egyre távolabb a testtől előre és vissza hátra, majd a test mellől oldalra és vissza
/ismétlésszám: 10 oda-vissza kezenként/


5. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Törökülés

Labdavezetés az ujjvégekkel, félkörben a test egyik oldalától át a másikig
/ismétlésszám: 10 oda-vissza mindkét kézzel/

7. gyakorlat

Kiindulóhelyzet: Kosárlabda alapállás

Labdavezetés közben ereszkedj nyújtott ülésbe, üsd át a labdát a felemelt láb alatt, majd ereszkedj hanyattfekvésbe, a labda felé gördülj át hasonfekvésbe, végül állj fel alapállásba
/ismétlésszám: 3 kör mindkét irányba/


8. gyakorlat

Kiindulóhelyzet: Alapállás, bal térd felhúzással

Jobb kezes labdavezetéssel felsőtest előredöntésével és a bal láb hátranyújtásával mérlegállás pozíciójának felvétele, három másodpercig a pozíció megtartása, majd vissza a kiinduló pozícióba
/ismétlésszám: 6db mindkét oldalra/


16. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Kosárlabda alapállás

Térd alatti magasságban labdavezetéssel nyolcasban előre a lábak között minél több leütéssel
/ismétlésszám: 10 kör/


17. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Kosárlabda alapállás

Térd alatti magasságban labdavezetéssel nyolcasban hátra a lábak között minél több leütéssel
/ismétlésszám: 10 kör/



21. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Bal harántterpeszállás

Labdavezetés helyben láb közötti átütéssel oda-vissza folyamatosan

/ismétlésszám 50db/


22. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Bal harántterpeszállás

Folyamatos harántterpeszállás váltással láb között átütött labda

/ismétlésszám 30db/

25. gyakorlat

Dobógyakorlatok
- papírgalacsinnal/kis szivacslabdával/ping-pong labdával a szoba közepén álló szemetes kosárba/szennyeskosárba/üres dobozba célba dobás
Feladat: minél kevesebb kísérletből 15 bedobott kosár 3m-es távolságról (max. 25 kísérlet)
- papírgalacsinnal/kis szivacslabdával/ping-pong labdával az ajtó/fal előtt (palánk) álló szemetes kosárba/szennyeskosárba/üres dobozba célba dobás
Feladat: minél kevesebb kísérletből 15 bedobott kosár 3m-es távolságról (max. 25 kísérlet)

Kezdetben ülve csak a karmunkát gyakoroljuk majd később már állva a lábat is bekapcsoljuk a dobásgyakorlásba!


Erősítés


4. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Fekvőtámasz

Fekvőtámaszban bal kar emelése nyújtva előre-oldalra-előre, majd visszatérés kiinduló helyzetbe
/ismétlésszám: 3x4/


5. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Terpeszállás, kar magastartásban

4 ütemű fekvőtámasz

/ismétlésszám: 3x6/


21. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Alkar fekvőtámasz

Plank megtartása 20mp-ig

/ismétlésszám: 3/


Nyújtás


5. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Szögállás, kar magastartásban

Páros karkörzés előre 2x, hátra 2x, bal karkörzés előre 1x, hátra 1x, jobb karkörzés előre 1x, hátra 1x

/ismétlésszám: 4/


10. gyakorlat 

Kiindulóhelyzet:
nyújtott ülés, kar magastartásban

Törzshajlítás előre, bokafogás és megtartás 20mp-ig

/ismétlésszám: 2/


11. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Terpeszállás, csípőretartás

Törzshajlítás előre bokafogással és megtartás 20mp-ig


/ismétlésszám: 2/



12. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Térdelőtámasz

Domborítás és megtartás 5mp-ig, majd homorítás és megtartás 5mp-ig, majd törzsnyújtás

/ismétlésszám: 4/


13. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Törökülés

Hát nyújtása karemeléssel elülső mellső középtartásba, ujjfűzéssel tenyérfordítás kifelé és megtartás 20mp-ig

/ismétlésszám: 2/


14. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Hanyattfekvés

Bal láb emelése nyújtva függőleges tartásba, a láb átkulcsolása kézzel a térd alatt, a lapocka a talajon marad. Megtartás 10mp-ig
/ismétlésszám: 2, mindkét lábbal/