Erőfejlesztés

Fekvőtámasz gyakorlatok kezdő szinttől a haladóig


1. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Térdelőtámasz

Térdelőtámaszban karhajlítás-nyújtás

/ismétlésszám: 3x6/




2. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Fekvőtámasz

Karhajlítás-nyújtás

/ismétlésszám: 3x6/



3. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Fekvőtámasz

Karhajlítás nyújtás ellentétes váll érintéssel

/ismétlésszám: 3x6/


4. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Fekvőtámasz

Karhajlítás-nyújtás után balra lépés bal, majd jobb kézzel és karhajlítás-nyújtás végzése. Ezután jobbra lépés jobb, majd bal kézzel és karhajlítás nyújtás végzése
/ismétlésszám: 3x6/


5. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Fekvőtámasz

Fekvőtámaszban bal térdlendítés bal oldalra, előre, majd gyakorlat végrehajtás jobb lábbal is

/ismétlésszám: 3x6/


6. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Fekvőtámasz

Karhajlítás-nyújtás közben bal térdlendítés bal oldalra, előre, majd gyakorlat végrehajtás jobb lábbal is

/ismétlésszám: 3x6/


7. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Fekvőtámaszból csípő tolása fölfelé úgy, hogy a törzs és a láb derékszöget zárjon be

Karhajlítás-nyújtás

/ismétlésszám: 3x6/


8. gyakorlat

Kiindulóhelyzet:
Fekvőtámasz

Folyamatos váltott lábas térdlendítés előre a két kar közé (Hegymászó futás) 20mp-ig

/ismétlésszám: 3/


9. gyakorlat
Kiindulóhelyzet:
4db pohár egymás mellett kettő tenyérnyi távolságban, Fekvőtámasz

Karhajlítás-nyújtás majd jobb kézzel egy lépés jobbra és karhajlítás-nyújtás, majd bal kézzel lépés jobbra és karhajlítás-nyújtás, és így tovább a végéig
/ismétlésszám: 5/


10. gyakorlat
Kiindulóhelyzet:
4db pohár egymás mellett kettő tenyérnyi távolságban, Fekvőtámasz

Karhajlítás-nyújtás majd jobb és bal kézzel egy lépés jobbra és karhajlítás-nyújtás és így tovább a végéig, majd vissza
/ismétlésszám: 5/


11. gyakorlat
Kiindulóhelyzet:
A 4db pohár rombusz helyzetben egymástól kettő tenyérnyi távolságban; Fekvőtámasz, a két tenyér között az első pohár
Minden sorban annyi karhajlítás-nyújtás elvégzése, ahány pohár van a sorban. A gyakorlatot oda-vissza meg kell csinálni
/ismétlésszám: 5/