Talpizom torna

Videós segédanyag hamarosan...

A következő gyakorlatok elősegítik a láb helyes terhelésének kialakulását a talp három pontján. Mielőtt elkezditek a lábtornát, fordítsatok néhány percet a láb fellazítására. Teniszlabdával a talpunkat minden irányba megmasszírozzuk, majd következhetnek a gyakorlatok.

1) Álló helyzetben a lábfejeket párhuzamosan egymás mellé tesszük, a két sarkat egyszerre felemeljük (lábujjhegyre állás), majd leengedjük a talajra. /ismétlésszám: 10db/
2) Lábujjhegyre állás felváltva jobb és bal sarokemeléssel. /ismétlésszám: 10db/
3) Álló helyzetben a lábfejeket párhuzamosan egymás mellé tesszük és egyszerre mindkét lábbal sarokra állunk, majd leengedjük a talajra. /ismétlésszám: 10db/
4) Sarokra állás váltott lábbal. /ismétlésszám: 10db/
5) Álló helyzetben egyszerre mindkét lábon lábujjhegyállásból sarokállásba gördülünk, majd vissza lábujjhegyállásba. /ismétlésszám: 10db/
6) Párhuzamos lábfejjel egyszerre külső talpélekre állunk, a felemelkedett lábujjakat erősen behajlítjuk, kinyújtjuk. /ismétlésszám: 10db/
7) Álló helyzetben a lábfejeket párhuzamosan egymás mellé tesszük, a két sarkat egyszerre felemeljük, szétnyitjuk és letesszük a talajra, majd ismét megemeljük a sarkakat, összezárjuk és letesszük a talajra. /ismétlésszám: 10db/
8) Álló helyzetben a lábfejeket párhuzamosan egymás mellé tesszük, a két lábfejet egyszerre felemeljük, szétnyitjuk és letesszük a talajra, majd ismét megemeljük a lábfejeket, összezárjuk és letesszük a talajra. /ismétlésszám: 10db/
9) Álló helyzetben a lábfejeket párhuzamosan egymás mellé tesszük,majd a bal láb ujjaival végigsimítjuk a jobb lábfejet a külső bokától az ujjakig, majd végrehajtjuk a gyakorlatot a másik lábbal is. /ismétlésszám: 10db/

10) Óriásjárás: Magasra felhúzott sarokkal apró lépésekkel helyben lábujjhegyen járás.
11) Medvejárás: A talpak külső szélére nehezedve erősen behajlított lábujjakkal apró lépésekkel dülöngélve járunk.

Játékok:
1) A földön ülve egy labdát a két talpunk közé fogunk, lábbal kissé feldobjuk és megpróbáljuk a talpak közé zárva elkapni. /ismétlésszám: 10db/
2) A földre helyezünk egy zoknit, ülve a lábujjainkkal megfogjuk a zokni két végét, megmarkoljuk, felemeljük és széthúzzuk. /ismétlésszám: 10db/
3) Ülve a földről, egyik lábunk ujjaival egy ceruzát felmarkolunk, felemeljük a levegőbe és megpróbáljuk a másik lábunk ujjaival átvenni azt. /ismétlésszám: 10db/
4) Állva mindkét lábunk ujjaival egy-egy kis golyót megmarkolunk. A golyókat fogva néhány lépést a talpunkon sétálunk. /ismétlésszám: 5db/
5) Apró, tépett, földre szórt papírdarabkákat egyenként lábujjal felszedegetünk. /ismétlésszám: 5db/

A gyakorlatok egymásra épülnek, ezért nagyon fontos a sorrend betartása, valamint a teljes gyakorlatsor elvégzése.